۰۲۱-۸۸۲۴۳۱۰۶ با ما تماس بگیرید

عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی



برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

کاربردها



خطوط لوله سرد و گرم

کانال کشی تهویه مطبوع

سیستم های تبرید

مخازن و منابع

سیستم های گرمایشی

عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی دارای ساختار سلول بسته بوده و به عنوان یک عایق حرارتی و برودتی، در صنعت تاسیسات و صنایع وابسته بطور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. این عایق، جایگزین بسیار مناسبی برای عایق های قدیمی همانند پشم شیشه محسوب می گردد، چراکه علارغم ویژگی های منحصر به فرد خود، بدلیل راحتی نصب، تنوع در ضخامت و قابلیت بکار گیری در فضاهای داخلی و خارجی، طیف عملکردی بسیار وسیعی را فراهم نموده است.

عایق های رولی الاستومری دارای یک پوسته محکم هستند که در برابر پاره شدن، تماس های خشن و شرایط سخت محیطی مقاوم بوده و در عین حال دارای انعطاف پذیری بالا برای عملیات نصب می باشند.

عایق های الاستومری رولی با توجه به نوع کاربرد در انواع عایق الاستومری ساده، عایق الاستومری پشت چسبدار، عایق الاستومری با روکش آلومینیوم ، عایق الاستومری پشت چسبدار با روکش آلومینیوم و عایق الاستومری با روکش پروتکت بلک عرضه می گردند.

عایق الاستومری رولی

مقایسه عایق الاستومری رولی و عایق پشم شیشه

عایق  الاستومریک بدلیل ساختار سلول بسته ،مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب ، آلودگی و گرد وخاک دارد اما عایق پشم شیشه بدلیل ساختار فیبری و متخلخل خود، در مقابل رطوبت و نفوذ بخار و آب ،مقاومت پایینی داشته  و با نفوذ رطوبت  و بخار آب به درون عایق، از مقاومت حرارتی ان کاسته می گردد. به دلیل عدم مقاومت پشم شیشه در مقابل رطوبت و بخار، در صورت نصب در فضای باز، استفاده از پوشش های ضدرطوبت و فویل های آلومینیومی امری اجباری تلقی می گردد .همچنین عایق الاستومری، از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض ، بدون عوارض و بدون تولید ذرات گرد وغبار بوده در صورتیکه تماس مستقیم پشم شیشه با پوست، چشم و سیستم تنفسی ایجاد مشکل خواهد کرد.. در بسیاری از گزارش ها، تنفس مستقیم گرد پشم شیشه علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان ریه عنوان شده است. توصیه اکید می شود که کارگران و عایق کاران، هنگام کار با پشم شیشه از ماسک و لباس محافظ مناسب استفاده کنند.

عایق الاستومریک مقاوم در برابر خوردگی بوده اما پشم شیشه  به شدت دچار خوردگی می شود.همچنین نصب عایق های الاستومری بدلیل استفاده از خودبست بسیار آسان بوده وبرای محیط هایی که فضای کاری زیادی ندارند مناسب می باشد.اما نصب عایق های پشم شیشه در چند مرحله صورت می گیرد.علاوه برآن، ضریب انتقال حرارت عایق های الاستومریک بسیار پایین بوده در حالیکه ضریب انتقال حرارت پشم شیشه با افزایش دما افزایش یافته و از مقاومت حرارتی آن کاسته می شود.عمر مفید بالای عایق های الاستومری از دیگر مزایای این عایق نسبت به عایق پشم شیشه به شمار می رود. قیمت عایق الاستومری در مقایسه با عایق پشم شیشه تا حدودی بالاست اما مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این عایق قیمت بالای آن را توجیه می کند.

مزایا

عایق های الاستومری سبک و انعطاف پذیر بوده  و ضریب انتقال حرارت پایینی دارند.استفاده از این عایق ها موجب صرفه جویی درهزینه های انرژی شده وعملیات نصب آن براحتی صورت می گیرد. عایق الاستومری مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و بخار، خوردگی، رشد قارچ و کپک ، آتش، روغن و مواد شیمیایی داشته و بدون HCFC, HFC, CFC و گرد و غبار و الیاف می باشد.ضمنا هیچ گونه حساسیت پوستی و تنفسی برای کاربر یا نصاب ایجاد نمی کند.نگهداری و نظافت آسان از دیگر مزایای این دسته از عایق های الاستومری به شمار می رود.

انواع

عایق‌های الاستومری رولی



عایق الاستومری رولی پشت چسبدار

عایق الاستومری رولی پشت چسبدار

جهت سرعت بخشیدن به عملیات نصب در پروژه های صنعتی و ساختمانی، از عایق الاستومری پشت چسبدار استفاده می گردد. از آنجا که اجرا و نصب سایر عایق های قدیمی همانند پشم شیشه، زمانبر بوده عوارض پوستی و تنفسی عمده ایی برای نصابان ایجاد می کند، استفاده از عایق الاستومری پشت چسبدار، که علاوه بر سادگی نصب، موجب صرفه جویی در زمان، هزینه و نیروی انسانی می شود توصیه می گردد.

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

عایق های الاستومری برای استفاده از در محیط های داخلی هیچ گونه نیازی به روکش ندارند، اما در کاربردهای خارجی توصیه می گردد از عایق الاستومری با روکش آلومینیوم که مقاومت لازم در برابر ضربه های مکانیکی و شرایط جوی را داراست استفاده گردد.

عایق الاستومری صوتی ساده و موجدار

عایق الاستومری صوتی ساده و موجدار

جهت محدود کردن انتقال صدا از دیوارها، سقف، کف و … به فضای پیرامون در مراکز صنعتی و مسکونی می توان از عایق الاستومری صوتی بهره برد.این عایق بدلیل سطح متخلخل و ساختار سلولی خود،نقش قابل توجهی در کاهش اصوات مزاحم داشته و مانع از ورود سر و صدای ناخواسته به فضای داخلی ساختمان می گردد.

عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم (پشت چسب‌دار)

جهت عایقکاری سطوحی که نیاز به مقاومت در برابر صدمات فیزیکی و یا نور مستقیم خورشید را دارند از عایق رولی با روکش آلومینیوم استفاده می کنند.برای سرعت بخشیدن به پروسه نصب و اجرا، این عایق بصورت چشت چسبدار نیز عرضه می گردد.

عایق الاستومری رولی با روکش پروتکت بلک

عایق الاستومری رولی با روکش پروتکت بلک

جهت عایقکاری سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های سرمایشی و گرمایشی در محیط هایی که رطوبت نسبتا بالایی دارند و یا در محیط هایی که در .معرض آلودگی سطحی بسیاری هستند از عایق الاستومری با روکش پروتکت بلک استفاده می نمایند

عایق الاستومری رولی چیست؟

به طور کلی عایق الاستومری نسل جدیدی از انواع عایق حرارتی می باشد که به دلیل ساختار منحصر به فرد و ویژه ای که دارد؛ در زمینه های بسیاری متنوعی به کار گیری می شود. عایق رولی نمونه ای از عایق الاستومری به شمار می رود که به صورت لایه ای تولید می گردد و مناسب عایق بندی سطوح بزرگ می باشد.

این عایق علاوه بر جلوگیری از ورود رطوبت هوا و مقاومت در برابر دمای بسیار زیاد، می تواند به عنوان یک عایق صوتی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل به عایق الاستومری رولی، عایق صدا و یا همان عایق صوتی نیز گفته می شود.

تولید عایق الاستومری رولی

تولید این محصول نیز با استفاده از دستگاه میکسر و سایر تجهیزات به منظور ایجاد یک ساختار سلولی بسته انجام میگیرد. تنها با این تفاوت که برای تولید، پس از سرد شدن آن می بایست در ابعاد و اندازه های دلخواه برش داده شود.

نصب عایق الاستومری رولی

برای اغلب عایق های رولی الاستومری از چسب عایق استفاده می شود. این چسب با فرمولی ویژه تنها برای نصب  عایق الاستومری بر روی سطوح بزرگ می باشد. نکته قابل توجه دیگر برای نصب عایق رولی با استفاده از چسب عایق، این است که حتما پیش از چسب کاری کردن سطح مورد نظر را به خوبی تمیز نماییم. البته برخی از نمونه های عایق های رولی، به صورت پشت چسب دار تولید می شوند که در این حالت دیگر نیازی به استفاده از چسب عایق به صورت جداگانه نمی باشد.

کاربرد عایق الاستومری رولی

این عایق در موارد و زمینه های بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور عمده از عایق های رولی به منظور جلوگیری از هدررفت انرژی دستگاه ها و تجهیزات مکانیکی در شوفاژخانه ها و … استفاده می گردد. به عنوان مثال از این عایق می توان برای عایق بندی مخزن آب گرم و یا داکت اسپلیت استفاده نمود.

در برخی موارد نیز از نوع خاصی از عایق رولی تحت عنوان عایق الاستومری شانه تخم مرغی، به عنوان عایق ضربه و صدا استفاده می شود.

عایق الاستومری ایرانی

امروزه در کشور ایران نیز تولیدکنندگان بسیاری اقدام به تولید و ساخت انواع مختلف این عایق نموده اند. با توجه به کیفیت و قیمت مناسب عایق رولی الاستومری ایرانی، می توان اینطور بیان نمود که انواع ایرانی این عایق نیز در محیط های متفاوت صنعتی و کارگاهی نیز به خوبی عمل می نمایند.

عایق صوتی الاستومری

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم؛ از عایق رولی الاستومری در بسیاری مواقع به عنوان عایق صدا نیز استفاده می شود. این نوع از عایق که با نام عایق الاستومری شانه تخم مرغی نیز شناخته می گردد؛ بیشتر برای جلوگیری از عبور امواج صوتی از محیطی به محیط دیگر، مورد استفاده قرار می گیرد.

این عایق به دلیل خاصیت سلولی بسته ای که دارد می تواند مانع از عبور صوت گردد. به همین دلیل از جمله بهترین و مناسب ترین عایق های صدا جهت استفاده در استادیوم های ضبط و پخش، سالن های نمایش و همایش و … به شمار می رود.

عایق الاستومری با روکش آلومینیم

یکی از انواع عایق های الاستومری رولی، عایق هایی می باشند که یک طرف از سطح آن ها به وسیله یک روکش آلومینیومی فویلی، کاور شده است. در واقع این کار موجب می شود تا مقاومت عایق ولی در برابر نفوذ رطوبت به بالاترین میزان خود برسد.

از سوی دیگر هدررفت انرژیِ با توجه به پوشش آلومینیومی که بر روی سطح این عایق قرار گرفته است نیز، کاهش می یابد.

خرید عایق الاستومری رولی

برای خرید این محصول می توان هم از طریق فروش حضوری و هم به صورت آنلاین و خرید اینترنتی، اقدام نمود. البته لازم به ذکر است که پیش از خرید حتما باید برای انتخاب مناسب ترین نوع عایق رولی با مشاوران متخصص در این زمینه گفتگو نمایید تا عایقی متناسب با شرایط و هدف پروژه به شما شما پیشنهاد گردد.

خرید اینترنتی عایق الاستومری

یکی از راه های خرید عایق الاستومری، خرید آن به صورت آنلاین و از فروشگاه های اینترنتی فروش عایق الاستومری می باشد. در واقع بزرگترین مزیتی که این روش خرید نسبت به خرید حضوری عایق و یا سایر محصولات و تجهیزات تاسیساتی و مکانیکی دارد؛ همان سرعت عمل و مقرون به صرفه بودن آن می باشد.

البته یک حسن دیگری که خرید اینترنتی ین محصول در مقایسه با خرید حضوری دارد؛ مشاهده و مقایسه همزمان چندین نمونه از عایق های الاستومری در انواع، ضخامت ها و قطعات متفاوت می باشد.

این موضوع کمک می کند تا بتوان ضمن اطلاع و آگاهی کامل از تمامی ویژگی های یک محصول، مناسب ترین نوع آن را با توجه به نیاز خود و شرایط پروژه برگزینیم. به این ترتیب می توانیم با توجه به شرایط مالی پروژه بهترین انتخاب را انجام داده و خریدی مقرون به صرفه داشته باشیم.

قیمت عایق الاستومری رولی

قیمت این نوع از عایق با توجه به ضخامت آن تعیین می گردد. به عنوان مثال هرچه ضخامت این عایق رولی تخت بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر هدررفت انرژی و همچنین نفوذ رطوبت بیشتر خواهد بود و به همین میزان قیمت آن نیز افزایش می یابد.

قیمت عایق صوتی رولی

با توجه به نوع و ضخامت های متفاوت عایق صوتی رولی می توان اینطور بیان نمود که فاکتور های بسیاری در تعیین قیمت موثر می باشند. اما مهم ترین نکته برای خرید این نوع از عایق رولی الاستومری، توجه به شرایط و محیطی می باشد که قرار است عایق کاری برای آن انجام شود.

عایق الاستومری رولی شرکت الاستومری

شرکت الاستومری نیز در میان سایر شرکت ها و کارخانه های تولید کننده عایق الاستومری در ایران، توانسته است تا به بالاترین سطح از کیفیت و خدمات در تولید انواع عایق های الاستومری در نمونه های مختلف عایق های رولی یا پتویی و عایق های لوله ای الاستومری، دست یابد.

همین عامل سبب شده است که امروزه عایق الاستومری رولی شرکت الاستومری از جمله پرکاربرد ترین و محبوب ترین نمونه های عایق های رولی در صنایع مختلف به شمار می رود.

مقایسه عایق الاستومری
مشخصات عایق الاستومری
برای مشاوره مجانی با ما تماس بگیرید

همیشه کمترین قیمت و بهترین کیفیت