۰۲۱-۸۸۲۴۳۱۰۶ با ما تماس بگیرید

عايق الاستو رول

عایق الاستو رول



برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

عایق الاستو رول که با اسم عایق الاستومری رولی بیشتر شناخته می شود، یکی از بهترین و پر طرفدارتری انواع عایق های کانال های انتقال هوا محسوب می شود.

عایق الاستومری دارای ساختار سلول بسته است که در تاسیسات و سایر صنایع به عنوان عایق حرارتی و برودتی مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق دارای ساختاری بسیار مستحکم است که در برابر پارگی از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد اما در عین حال انعطاف پذیری بسیار بالایی هم دارد.

عایق الاستو رول به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارا است، جایگزین بسیار مناسبی برای سایر انواع عایق ها به شمار می رود. عایق پشم شیشه و پشم سنگ برای سلامتی انسان ضرر دارند چرا که گرده های معلق در هوا پدیدار می کنند که از راه تنفس آسیب هایی به انسان وارد می کند. عایق الاستو رول نه تنها به سلامتی انسان آسیبی وارد نمی کند، بلکه از مزایای بسیار زیادی بهره مند است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مزایای عایق الاستو رول

این نوع عایق بسیار منعطف است و به شکل و حالت های مختلفی در می آید از همین رو در بسیاری از فضاها و شرایط مختلف قابل استفاده است. از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و به همین علت در برابر عوامل مختلف دچار آسیب و صدمه نمی شود. این محصول در برابر فشارهای جانبی وارده، کشش، پارگی، فرسودگی، شرایط سخت محیطی و… کاملا مقاوم و مستحکم است.

همچنین این عایق در برابر گرد وغبار، رطوبت، بخار آب، حرارت، قارچ، کپک، آتش، روغن، مواد شیمیایی و… هم از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد.

از همین رو دارای طول عمر بسیار بالایی است. طول عمر و مقاومت بالا موجب شده است که این عایق نیاز به نگهداری خاصی نداشته باشد و برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار بگیرد. از همین رو هزینه های ناشی از تهیه دوباره عایق تا میزان چشمگیری کاهش می یابد.

نصب عایق الاستو رول

عایقکاری الاستومری

نصب و راه اندازی این عایق بسیار آسان است و بدون نیاز به نیروی متخصص، به راحتی می توان در کوتاه ترین زمان ممکن آن را در محل مورد نظر نصب و اجرا نمود. این در حالی است که سایر انواع عایق های موجود، اکثرا نصب و اجرای آن ها با سختی هایی همراه است و نیاز به صرف هزینه های بالا است. همانند عایق پشم شیشه که جهت نصب نیاز به چندین مرحله دارد.

انواع عایق الاستو رول

عایق الاستو رول در انواع متنوعی از جمله عایق الاستومری رولی ساده، عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم، عایق الاستومری رولی پشت چسب دار، عایق الاستومری رولی با روکش پروتکت بلک، عایق الاستومری رولی پشت چسب دار با روکش آلومینیوم تولید و عرضه می شود که هریک دارای ویژگی های خاصی هستند و جهت استفاده در شرایط مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

مقایسه عایق الاستو رول با عایق پشم شیشه

به برخی از این ویژگی های اساسی پیش تر اشاره شد، حال به ذکر تفاوت های دیگری می پردازیم. عایق پشم شیشه دارای ساختاری فیبری و متخلخل است و به همین علت در برابر نفوذ و ورود رطوبت، حرارت، بخار آب، گرد و خاک و بسیاری از عوامل دیگر از خود مقاومت بالایی نشان نمی دهد و به همین علت به سرعت و به سادگی تحت تاثیر این عوامل قرار گرفته و دچار آسیب و صدمه می شود. بنابراین به راحتی نمی توان از این عایق در فضاهای باز و شرایط متنوع استفاده کرد و در صورت استفاده در فضای باز، حتما باید از پوشش های ضد رطوبت و یا فویل های آلومینیومی استفاده کرد تا از این عایق در برابر عوامل مختلف محافظت نماید.

همان طور که اشاره شد، گرد های معلق پشم شیشه در هوا، برای تنفس و پوست انسان مشکل زا هستند، حتی تحقیقات نشان داده است که این ذرات سرطان زا هم هستند و به همین علت است که افرادی که با این عایق ها کار می کنند، باید حین کار از دستکش و ماسک جهت حفاظت در برابر این ذرات استفاده کنند.

عایق الاستو رول در برابر خورندگی هم کاملا مقاوم است اما عایق پشم شیشه، علاوه بر عوامل مختلفی که در برابر آن ها از خود مقاومت چشمگیری نشان نمی دهد، در برابر خورندگی هم مقاوم نبوده و به سرعت با قرارگیری در معرض عوامل گوناگون، دچار خورندگی و آسیب می شود.

عایق الاستومری رولی

ضریب انتقال حرارت عایق الاستو رول بسیار پایین است اما ضریب انتقال حرارت عایق پشم شیشه بالا است و با افزایش دما افزایش می یابد. از همین رو با افزایش دما، مقاومت حرارتی آن هم کاهش می یابد.

عایق الاستومری از طول عمر مفید بسیار بالاتری نسبت به عایق پشم شیشه برخوردار است و با وجود این که قیمت عایق الاستو رول نسبت به عایق پشم شیشه نسبتا بالا است، به دلیل ویژگی های بسیار مطلوب و مزایای فراوانی که دارد، در هزینه های جاری تا میزان بسیار زیادی صرفه جویی کرده و با کیفیت بالا برای مدت طولانی قابل استفاده خواهد بود.

ویژگیهای عایق الاستو رول

عایق الاستومری به دلیل ویژگی هایی که گفته شد، در مصرف انرژی هم تا میزان بسیار بالایی صرفه جویی می کند و همین امر این عایق را به یک عایق کاملا مثرون به صرفه و اقتصادی تبدیل کرده است.

عایق الاستومری از وزن بسیار سبکی بهره مند است و همین ویژگی موجب می شود که امکان حمل و نصب آن بسیار آسان تر شود و این عمل در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام بپذیرد.

این محصول هیچ گونه حساسیت پوستی و تنفسی برای افراد ایجاد نمی کند و نگهداری و نظافت آن بسیار آسان است. دقیقا به دلیل همین ویژگی های بسیار مثبت و کاربردی است که این عایق در میان انواع عایق های موجود، بسیار پر طرفدار و محبوب است.

کانال فلکسیبل با عایق الاستو رول

کانال-فلکسیبل-با-عایق-الاستومری

یکی از بهترین و پر طرفدارترین کانال های هوا، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری است. این محصول دارای ویژگی های بسیار مثبت و پر کاربردی است که موجب شده است در بسیاری از پروژه های مختلف و متنوع مورد استفاده قرار بگیرد.

کانال فلکسیبل در حین تولید به عایق الاستومری تجهیز می شود. این ویژگی برای سایر انواع کانال ها هوا وجود ندارد و همین عامل هم کار را بسیار آسان تر کرده است و هم موجب شده است که این نوع کانال انتقال هوا، به یکی از بهترین و مقاوم ترین انواع کانال های انتقال هوا تبدیل شود.

از کانال فلکسیبل با عایق الاستو رول عمدتا جهت انتقال و جا به جایی هوا در بسیاری از پروژه های مختلف و متنوع نظیر کارخانه ها و کارگاه ها، فرودگاه، هتل، آپارتمان ها، پاساژ، کافه و رستوران و… مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل ویژگی های مثبت فراوان و مزیت های بسیاری که نسبت به سایر انواع کانال های انتقال هوا دارا است، بسیاری از مجریان پروژه تمایل به استفاده این کانال هوا دارند. این کانال انتقال هوا را می توان در سایزهای بسیار متنوعی تولید نمود تا برای همه انواع پروژه ها قابل استفاده بوده و هیچ گونه محدودیتی جهت استفاده از آن وجود نداشته باشد.

تمامی ویژگی های مثبتی که برای عایق الاستو رول گفته شد، همگی به طور کامل در کانال فلکسیبل با عایق الاستومری هم وجود دارد و همین مسئله دلیل گویا و روشنی بر محبوبیت و پر طرفدار بودن این کانال هوا است.

به این مطلب امتیاز دهید

۰ / ۵. ۰

محصولات

عایق الاستومری رولی ساده پشت چسبدار

عایق الاستومری رولی پشت چسب دار

جهت سرعت بخشیدن به عملیات نصب در پروژه های صنعتی و ساختمانی، از عایق الاستومری رولی پشت چسبدار استفاده می گردد. از آنجا که اجرا و نصب سایر عایق های قدیمی همانند پشم شیشه، زمانبر بوده عوارض پوستی و تنفسی عمده ایی برای نصابان ایجاد می کند، استفاده از عایق الاستومری پشت چسبدار، که علاوه بر سادگی نصب، موجب صرفه جویی در زمان، هزینه و نیروی انسانی می شود توصیه می گردد.

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم (پشت چسب دار)

جهت عایقکاری سطوحی که نیاز به مقاومت در برابر صدمات فیزیکی و یا نور مستقیم خورشید را دارند از عایق رولی با روکش آلومینیوم استفاده می کنند.برای سرعت بخشیدن به پروسه نصب و اجرا، این عایق بصورت چشت چسبدار نیز عرضه می گردد..

عایق الاستومری لوله ای ساده

عایق الاستومری لوله ای ساده

عایق الاستومری لوله ای ساده، محافظ بسیار مناسبی در برابر کندانس، کپک و قارچ و هدر رفت انرژی در پروژه های صنعتی، مسکونی و تجاری محسوب گردیده و جهت عایقکاری لوله کشی سرد و گرم و اتصالات آنها در محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

برای مشاوره مجانی با ما تماس بگیرید

همیشه کمترین قیمت و بهترین کیفیت