۰۲۱-۸۸۲۴۳۱۰۶ با ما تماس بگیرید

عایق الاستومری رولی ساده

عایق الاستومری رولی ساده



برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

کاربردهای عایق الاستومری رولی



خطوط لوله سرد و گرم

کانال کشی تهویه مطبوع

سیستم های تبرید

مخازن و منابع

سیستم های گرمایشی

عایق الاستومری رولی ساده

عایق های رولی با توجه به محیط های مورد استفاده و شرایط آب و هوایی در ضخامت های مختلف بر روی سطوح خارجی کانال های هوا، مخازن، لوله های تاسیسات  و … نصب می گردند. عایق الاستومری رولی ساده موجب کاهش اتلاف حرارت در سیستم های تهویه مطبوع و سایر موارد نامبرده می گردد.

عایق الاستومری رولی ساده، عمدتا برای عایقکاری سیستم های تاسیساتی در محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و گزینه بسیار مناسبی برای عایق کاری لوله های با قطر بزرگ محسوب می گردد.

عایق الاستومری رولی ساده در عرض های ۱۰۰۰ میلیمتر و ۱۲۰۰ میلیمتر و در ضخامت های ۶، ۹، ۱۳، ۱۹، ۲۵، ۳۲، ۵۰ میلیمتر عرضه می گردند.

انواع دیگر عایق الاستومری رولی عبارتند از:  عایق الاستومری رولی پشت چسبدار، عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم ، عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش   آلومینیوم، عایق الاستومری صوتی ساده و موجدار، عایق الاستومری رولی با روکش پروتکت بلک

عایق الاستومری رولی با روکش پروتکت بلک

اطلاعات فنی



دمای کارکردچگالیضریب انتقال حرارت
(C)(Kg/m3)(W/m.k)
۳۰- تا ۱۱۰+۴۵-۷۰۰.۰۳۲

لیست قیمت بر اساس ضخامت



ضخامت ورق (میلیمتر)
۶
۹
۱۳
۱۹
۲۵
۳۲
۵۰
ضخامت ورق (اینچ)
۱/۴
۳/۸
۱/۲
۳/۴
۱
۱-۱۴
۲
متراژ
۳۲
۲۰
۱۴
۱۰
۸
۶
۴
قیمت
لطفا تماس بگیرید


برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری در مقایسه با دیگر انواع عایق عمر مفید بالاتر و بازدهی مطلوب تری در مقابل اطلاف انرژی دارد. این محصول سریع و آسان قابل نصب است و به پوشش مضاعف نیازی ندارد. این محصول از عایق پشم شیشه و پشم سنگ گران تر است اما در کل کم هزینه و مقرون به صرفه است.

از این محصول برای عایق کردن انواع لوله ها میتوان استفاده کرد، اما کاربرد آن در عایق کاری کانال های گالوانیزه میباشد. از کانال های گالوانیزه برای کانال کشی هوای تازه و یا سرمایش و گرمایش استفاده می شود که در انواع اسپیرال، چهارگوش و اووال تولید می شوند.

با توجه به رسانایی حرارتی که فلزات دارند استفاده از عایق الاستومری بسیار پیشنهاد می شود. این محصول تا درصد زیادی موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین حفظ دمای هوای مورد انتقال می شود.

در میان انواع عایق الاستومری ، محصول عایق الاستومری با روکش آلومینیم و عایق الاستومری با روکش پروتکت بلک عمر مفید بسیار بالاتری نسبت به دیگر انواع آن دارند.

عایق الاستومری انعطاف پذیر، عایق مناسبی برای سیستم های مکانیکی و هواسازها محسوب می گردد.ساختار سلول بسته این عایق، آنرا به عنوان یک عایق کارامد که حداکثر مقاومت را در مقابل قارچ و کپک دارد تبدیل کرده است.

عایق الاستومری رولی ساده مشکی رنگ بوده و سطح خارجی آن با یک پوسته نرم پوشیده شده است.ساختار سلول بسته این عایق موجب کارآمدی هرچه بیشتر این عایق گردیده است.در ساختار عایق VOC  کمی مورد استفاده قرار گرفته ، بدون الیاف و عاری از گرد وغبار می باشد.

عایق الاستومری، یک عایق حرارتی سلول بسته می باشد که بدون استفاده از CFC،  HFCو HCFC تولید می گردد.این عایق برای کند کردن افزایش گرما و کنترل چگالش در سیستم های تبرید و آب سرد مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین جریان حرارت را در لوله های آب گرم و سیستم های گرمایش مایع کاهش می دهد.

دمای پیشنهادی برای استفاده از عایق الاستومری از۳۰-°C  تا ۱۱۰+°C می باشد.

نوار های عایق الاستومری از مواد عایق حرارتی الاستومری با کیفیت بالا و با عرض ۵۰ میلیمتر، طول ۱۵ متر و ضخامت ۳ میلیمتر ساخته می شوند.

اطلاعات نصب عایق های الاستومری

جهت نصب عایق الاستومری رولی ساده بر روی سطوح، از چسب مایع مخصوص و جهت پوشش دهی درزهای موجود می توان از نوار درزگیر های مخصوص عایق الاستومری استفاده نمود.همچنین برای بریدن عایق الاستومری رولی ساده به ابعاد مورد نظر، قیچی یا کاتر مورد استفاده قرار می گیرد. شما میتوانید از عایق الاستومری پشت چسبدار استفاده کنید که کار را بسیار راحت تر میکند.

انواع عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی پشت چسبدار

عایق الاستومری رولی ساده پشت چسبدار

جهت سرعت بخشیدن به عملیات نصب در پروژه های صنعتی و ساختمانی، از عایق الاستومری رولی پشت چسبدار نخدار استفاده می گردد. از آنجا که اجرا و نصب سایر عایق های قدیمی همانند پشم شیشه، زمانبر بوده عوارض پوستی و تنفسی عمده ایی برای نصابان ایجاد می کند، استفاده از عایق الاستومری رولی ساده پشت چسبدار نخدار، که علاوه بر سادگی نصب، موجب صرفه جویی در زمان، هزینه و نیروی انسانی می شود توصیه می گردد.

عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم

عایق الاستومری رولی پشت چسب دار با روکش آلومینیوم

جهت عایقکاری سطوحی که نیاز به مقاومت در برابر صدمات فیزیکی و یا نور مستقیم خورشید را دارند از عایق رولی با روکش آلومینیوم استفاده می کنند.برای سرعت بخشیدن به پروسه نصب و اجرا، این عایق بصورت چشت چسبدار نیز عرضه می گردد.

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

عایق های الاستومری برای استفاده از در محیط های داخلی هیچ گونه نیازی به روکش ندارند، اما در کاربردهای خارجی توصیه می گردد از عایق الاستومری با روکش آلومینیوم که مقاومت لازم در برابر ضربه های مکانیکی و شرایط جوی را داراست استفاده گردد.

مقایسه عایق الاستومری لوله ای و عایق پشم شیشه

عایق  الاستومری لوله ای ساده بدلیل ساختار سلول بسته ،مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب ، آلودگی و گرد وخاک دارد اما عایق پشم شیشه بدلیل ساختار فیبری و متخلخل خود، در مقابل رطوبت و نفوذ بخار و آب ،مقاومت پایینی داشته  و با نفوذ رطوبت  و بخار آب به درون عایق، از مقاومت حرارتی ان کاسته می گردد. به دلیل عدم مقاومت پشم شیشه در مقابل رطوبت و بخار، در صورت نصب در فضای باز، استفاده از پوشش های ضدرطوبت و فویل های آلومینیومی امری اجباری تلقی می گردد .همچنین عایق الاستومری، از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض ، بدون عوارض و بدون تولید ذرات گرد وغبار بوده در صورتیکه تماس مستقیم پشم شیشه با پوست، چشم و سیستم تنفسی ایجاد مشکل خواهد کرد.. در بسیاری از گزارش ها، تنفس مستقیم گرد پشم شیشه علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان ریه عنوان شده است. توصیه اکید می شود که کارگران و عایق کاران، هنگام کار با پشم شیشه از ماسک و لباس محافظ مناسب استفاده کنند.

عایق الاستومری لوله ای ساده مقاوم در برابر خوردگی بوده اما پشم شیشه  به شدت دچار خوردگی می شود.همچنین نصب عایق الاستومری لوله ای ساده  بسیار آسان بوده و برای محیط هایی که فضای کاری زیادی ندارند مناسب می باشد.اما نصب عایق های پشم شیشه در چند مرحله صورت می گیرد.علاوه برآن، ضریب انتقال حرارت عایق های الاستومریک بسیار پایین بوده در حالیکه ضریب انتقال حرارت پشم شیشه با افزایش دما افزایش یافته و از مقاومت حرارتی آن کاسته می شود.عمر مفید بالای عایق الاستومری لوله ای ساده از دیگر مزایای این عایق نسبت به عایق پشم شیشه به شمار می رود. قیمت عایق الاستومری در مقایسه با عایق پشم شیشه تا حدودی بالاست اما مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این عایق قیمت بالای آن را توجیه می کند.

مزایا

عایق الاستومری لوله ای ساده سبک و انعطاف پذیر بوده  و ضریب انتقال حرارت پایینی دارند.استفاده از این عایق ها موجب صرفه جویی درهزینه های انرژی شده وعملیات نصب آن براحتی صورت می گیرد. عایق الاستومری لوله ای ساده مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و بخار، خوردگی، رشد قارچ و کپک ، آتش، روغن و مواد شیمیایی داشته و بدون HCFC, HFC, CFC و گرد و غبار و الیاف می باشد.ضمنا هیچ گونه حساسیت پوستی و تنفسی برای کاربر یا نصاب ایجاد نمی کند.نگهداری و نظافت آسان از دیگر مزایای این دسته از عایق های الاستومری به شمار می رود.

مقایسه عایق الاستومری
مشخصات عایق الاستومری
برای مشاوره مجانی با ما تماس بگیرید

همیشه کمترین قیمت و بهترین کیفیت